Spørsmål til jordmor:
Gutten min blir ett år om noen få uker. Jeg ammer fortsatt, ca 3-4 ganger i døgnet. Jeg har ikke fått mensen tilbake. Det er forsåvidt deilig, men er det vanlig? Har venninner som har fått mensen tilbake til tross for amming. Dersom gutten min beholder interessen vil jeg gjerne amme en stund til, kanskje til han er halvannet-to år. Kan det da hende at mensen uteblir til jeg slutter helt å amme?

Svar:
:
Det er mange kvinner som ikke får mensen tilbake før de slutter å amme.Siden du ammer så mye så er det sannsynlig at dette er grunnen. Selv om du ammer så mye så er det viktig at du bruker prevensjon, men det gjør du vel. I hvert fall ikke grunn til bekymring. Kos deg med amming. Husk at det kan bli vanskelig å slutte om du holder på for lenge. Han trenger ikke morsmelk mer enn et år,når han får vanlig mat.