Spørsmål til jordmor:
Hei! jeg er en 22 år gammel og gravid med mitt første barn.. 11 uker på vei i dag! graviditeten var veldig uplanlagt selv om jeg har verdens flotteste og gode sambuer. jeg begynte i ny jobb 1 oktober og på intervjuet spurte sjefen om eg hadde planer om familieforøkelse og vart litt paff av spørsmålet og følte meg krenket men svarte ærlig og sa nei ingen planer om det på mange år! og de mente eg også! eg kunne ikje vite at eg 1 mnd senere skulle bli gravid på p plaster!... prøver så godt jeg kan å glede meg over de lille mirakelet som spirer og vokser inni meg og har nå etter 3 uker med viten om det klart å begynne og glede meg over situasjonen.. MEN gleden sprekker ofte fordi eg gruer meg syyyk til å fortelle det til sjefen. og sjefen min er ikke noen a4 sjef! ho er en isdronning av værste sort og ho er til og med truende med å krenke graviditeten på de groveste.. det er sikkert mange i min situasjon... men eg trur ikje sjefen kommer til å skjønne at dette var ikke planlagt! ... har du noen tips til hvordan jeg skal fremlegge nyheten? og når bør jeg fortelle det? er som sagt 11 uker no... og har ikke vært kvalm en eneste gang eller spydd eller følt meg uvel! eneste som eg har merket er ømme pupper og trøtt om morgonene... gleder meg veldig til å bli mor , men vil så gjerne ha en sjef som kan glede seg over det også selv om eg bare har jobbet der i 4 mnd... takker for svar!!! :)

Svar:
Dersom du er ansatt fordi du er kvalifisert for stillingen, så er sjefen din glad for at det er du som er der. Det viktigste er at du er ærlig. Si noe lignende som du sier til meg. Du må ta det som kommer. Dersom det blir for tøft så er du for god for henne/ jobben. Prøv å glede deg over det lille fosteret som vokser i magen din. Dette er din sjanse nå. La det komme frem når du forteller det. Gjerne i morgen, for da er du ferdig med det. Egentlig trenger du ikke si det før rundt uke 16, men sikkert godt å bli ferdig med det. Lykke , lykke til skal sende deg mange oitive tanker. Skriv igjen om du trenger flere råd. Skriv da også opp mail adr. din, så tar jeg kontakt.Lykke til.
Nyttige tjenester
Regn ut
FORUM
Underholdning
Tjenester fra Nettavisen
Nettavisen, Annonsebilag