Spørsmål til jordmor:
Jeg er en dame som er første fødene,har termin 13.August. Så jeg lurer på om det gjør veldig vont? Og det hadde vært fint om du kunne beskrive hvor vont det er

Svar:
Hei! Smerte er en subjektiv følelse. Derfor går det ikke an å sette et likhetstegn for alle om fødselssmerten.For meg kan det være det vondeste jeg har opplevd, og for deg så har det vært vondt, men greit. Den som sier at det ikke er vondt lyger, men det er så mye smertestillende hjelpemidler som kan hjelpe oss i dag at det går nok greit for deg. Ta kontakt med den fødeavdelingen som du skal føde på, så kan du få en samtale med jordmor som vil fortelle deg om hvilken hjelp du kan få når du skal føde.Det er viktig å føle seg trygg når en skal føde, og da hjelper det å bli kjent med avdelingen.Lykke til. Prøv å glede deg, det går nok bra!