Spørsmål til jordmor:
Hei Ågot. Vel det jeg lurer er at jeg innmellom er plaget av det lekker litt urin. det kommer ikke av latter eller hoste eller noe sånt. men jeg ser at det ofte er litt vått. Innimellom så lukter det også. Jeg har ikke noe vondt eller noe sånt. Hva kan jeg gjøre i forhold til den lekkasjen? Også lurer jeg på at er det vanlig at man kjenner sånn stikkinger nederst i magen iblant? altså får sånn stikkinger plutselig noen ganger, ikke så ofte. Tusen takk på forhånd

Svar:
Hei! Det er nok ikke uvanlig at man kan være litt lekk innimellom uten noen spesiell årsak. Jeg synes likevel at du skal få sjekket urinen din på om du kan ha en urinveisinfeksjon. Det er gravide utsatt for å ha,og kan ha det uten at en kjenner symptomer. Lurt at du tar en sjekk,men det er som sagt, slett ikke sikkert at det trenger å være noen annen årsak enn at du er gravid. Det kan jo være at det er vanlig utflod som lekker litt. Man kan kjenne litt stikninger i blant uten at det er farlig, men det er lurt at du nevner det for din lege/jordmor når du er på kontroll neste gang. Lykke til!