Spørsmål til jordmor:
jeg tror ikke kjæresten min tror på meg når jeg forteller han om alle forandringene å alle hormonene som raser rundt i kropppen min for tide. det vireker som han tror at d er noe jeg finner opp for og ha en unnskyldning når jeg blir sint eller når tankene raser av sted å jeg kommer med utrolige historier som at han f.eks er utro selvom jeg vet at han ikke er det. jeg skjønner ikke ahvordan jeg ska få forklart han at det e kroppen min som er under forandring og jeg er full av hromoner.

Svar:
Hei! Skjønner godt at du er lei deg for dette.Det er mange som opplever lignende når de er gravide. Det er nok heller ikke alltid så lett å være mann i huset med en gravid. Det kan være litt hjelp for han å lese noe om gravide kvinner, eller at du får en kamerat av ham til å fortelle hans erfaringer med en gravid kjæretse? Hvilken uke er du i? Dersom du ikke finner noe litteratur som paser for ham, så kan jeg hjelpe deg å finne noe. Skriv da opp mail adressen din.