Spørsmål til jordmor:
Hei jordmor. Fikk for en stund siden vite at jeg har lavt stoffskifte. TSH verdien min var på 15. Men FT4 er normal. Fikk medisiner som jeg går på nå. Men jeg og min samboer ønsker så gjerne å få barn. Legen min sa at det var helt umulig å bli gravid så lenge TSH verdien var så høy som 15. Men er det umulig?Er det farlig for evt barnet?Hvor lang tid tar det før TSH verdien synker til normalt når jeg bruker levaxin 50mikrogram pr dag?Legen min har ikke peiling så han kan ikke svarer når jeg spør han om det. Håper du kan hjelpe oss med disse spm.

Svar:
Hei! Dette er nok et legespørsmål. Så jeg vil anbefale deg å ta kontakt med en indremedisiner. Det kan du også finne på nettet. Ellers ville jeg bedt legen din om at du får en henvisning til en spesialist på Hypothyreose. Jeg har hatt mange pasienter som blir gravid når de går på Levaxin, da vil man i tillegg til å gå på kontroll hos jordmor også få oppfølging av en indremedisiner. Spør igjen om du ikke finner ut av det selv.Lykke til!