Spørsmål til jordmor:
Hei. Jeg og min mann prøver å bli gravide. Har prøvd et år, 2 år siden jeg sluttet med p-piller. Fikk raskt mens etter p-pille slutt. Menssykluser varierer med 25-29 dager. Normalt? Siden juni har jeg ca siste uke før mens små mengder brunlig utflod. Normalt? Dette regnes ikke som en del av syklusen ikke sant? Er 32 år, elle frisk.

Svar:
Ja, helt normal lengde på syklusen din.Litt vanskelig å si sikkert om det er menstruasjonen din som begynner med brunlig utflod eller ikke . Dersom det ikke slutter før du får blødning, så tror jeg at dette er menstruasjonen din. Men dersom du får litt brun utflod i noen dager og så opphold er jeg i tvil hva dette er. Du får registrere litt, og evt bestille deg en legetime. Det høres ikke farlig ut. Dersom du ikke forstår svaret mitt så spør igjen så kan jeg prøve å forklare meg litt bedre.