Spørsmål til jordmor:
hei. Jeg lurer litt på hvor store sjangser det er for å få innvilget planlagt keisersnitt? Har forstått at dette er noe man må søke om. Jeg har to vaginale fødsler bak meg, og har av forskjellige grunner ikke lyst å føde vaginalt igjen. Nå kjenner jeg at jeg er klar for tredjemann, men jeg er usikker om jeg tør hvis jeg ikke kan få keisersnitt!

Svar:
Har du født to ganger vaginalt så kan jeg ikke forstå at du kan vurdere et keisersnitt!! Det er en stor operasjon, som kan få alvorlige konsekvenser både for deg og barnet ditt. Klart du tør å føde. Viktig allikevel at du blir hørt på av fagfolk. Så det kan være bra for deg å få en samtale på det sykehuset som det er aktuelt for deg å føde. Trenger du flere råd så ta kontakt igjen. Send hit et nytt spørsmål, oppgi din mail adresse(den er det bare meg som ser), så tar jeg kontakt med deg der!