Spørsmål til jordmor:
Hei. Jeg hjemmeværernde husmor og har en sønn på snart 2 og er gravid i uke 21. Jeg og min partner har hatt noen veldig tøffe tider i det siste, og jeg vurderer å "sende han på dør". Men det er så mye å ta hensyn til. Hvem skal forsørge barna og meg frem til jeg får penger fra nav? Hva om vi ikke blir enige om foreldre fordeling? Må vi i parterapi? Hvordan kan jeg gjøre denne prosessen mest mulig skånsomt for sønnen min?

SVAR:
En familieveileder eller rådgiver er viktig å kontakte for dere. Får du ikke med din partner, bør du selv gå først. Kanskje partneren også kan gå alene først, for deretter å gå sammen med deg en annen gang. Ta gjerne med en person du selv har tillitt til, om partneren ikke blir med. Det er viktig med en god støtteperson denne tiden. NAV kan også kontaktes for å gi informasjon om det økonomiske. Helsestasjonen via helsesøster og jordmor, kan gi støtte og informasjon hvordan din sønn bør bli informert og bli tatt vare på. Dette er en vanskelig tid for dere alle. Jeg ønsker at dere får den beste og rette hjelp.