Spørsmål til jordmor:
Hei. Jeg er i uke 36. Og pga vekst avvik sendte de meg til ultralydkontroll i dag. Der så alt normalt ut. Men de fant lommer på 4 cm på morskaken som var fult med blod. Jeg fikk ikke noe forklaring på dette mens syntes det var litt skummelt. Er det normalt og ha slike? Det er mitt andre barn som skal fødes og første jeg jeg fødte fikk jeg styrtblødning og morskake ville ikke ut av seg selv. Har også en del forkalkning. Er litt redd for og få samme opplevelse denne gangen.

Svar:
Kjære deg, skjønner godt at du har fått en usikkerhet i deg. Beklager ,men jeg kan ikke gi deg en god forklaring på det de har sett. Jeg mener at du har rett på en forklaring. Derfor bør du ringe sykehuset, få snakke med legen som fant dette ut, og still så spørsmålet til den legen. Du skal ikke trenge å gå rundt og engste deg. Dersom du ikke får svar, vil jeg prøve å hjelpe deg. Spør meg så igjen. Lykke til!