Spørsmål til jordmor:
Hei. Jeg har fra uke 8-9 kastet opp, og hatt veldig dårlig matlyst. Jeg spiser og drikker lite. Drikker litt mer enn jeg spiser. Jeg har vel ikke siden uke 8 - 9 hatt ett fullverdig måltid pr dag. Hva er konsekvensen av at jeg går sånn over tid? Jeg er i dag 17 uker, og ikke bedre. Lege satser på at det er over etter 20. uke, og jordmor vil ha meg innlagt for intravenøst. Har prøvd næringsdrikker, som jeg bare kaster opp igjen. Jeg har vært innlagt en gang. De sier babyen tar til seg det den skal, og at jeg ikke skal bekymre meg for det. Men hva med meg? Ligger helt på den røde streken for SF målet. Sist urin prøve skrev lege 1+ og ett eller annet jeg ikke klarer og lese. Hva er din mening?

Svar:
Hei! Det er fryktelig slitsomt å ha det slik som du har hatt det. Det er litt vanskelig for meg å si min mening uten at jeg ser deg og kan vurdere evt forandring eller se blodprøvesvar hos deg. Når din jordmor sier at du burde bli lagt inn, vil jeg nok høre på henne. Det er noen som har litt effekt av akupunktur eller homeopati. Jeg ville ikke latt noe være uprøvd.God bedring, spør meg igjen om du trenger det.