Spørsmål til jordmor:

Jeg fikk et barn for 7uker siden. For en uke siden måtte jeg ta en angrepille, og 5 dager etter begynte jeg å blø... idag er det 3 dager siden og jeg blør enda-mye! Det er akkurat som en vanlig menstruasjon. Er dette normalt? Eller er det vanlig etter fødselen? Jeg ammer,og jeg har hørt at mensen skal utebli i 6(?)mnd... Håper på raskt svar :)

SVAR:


Hei! Angrepillen kan gi blødning. Dette er normalt og det er også normalt etter fødselen å blø noe når du ammer. Men om du starter å blø mer enn en vanelig mens, bør du snakke med fastlegen din. Det er rett at mensen kan utebli i 6 måneder om du full ammer. Men det er ilkke 100% sikkert. Jeg tror nok angrepillen er årsaken. Er du usikker, så ta legekontakt.

Les hele saken
Les alt om:

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!