Spørsmål til jordmor:
Hei. Vi reiser til Bulgaria (sunny beach) i begynnelsen av august.. Har lest nå om vasksiner osv, bør vi ta det?? Lille gutt er 4mnd når vi reiser, bør han å noen vaksiner?? Er det noen andre forhåndsregler vi bør ta?? Noen generelle ferie tips?? Mvh oss =)

SVAR:
Fint er det om gutten deres har fått den første vaksinen som anbefales ved 3 måneder,før dere reiser. Dere voksne trenger ikke andre vaksiner enn grunnvaksinering. Om gutten får morsmelk, er det en flott beskyttelse mot infeksjoner. Pass på at du selv får i deg rikelig med væske og at du ikke sitter direkte i solen med den lille. Vann på flaske bør dere drikke alle sammen. Paracet til gutten deres og evt. saltvannsdråper til nesen, er greit å ha med fra Norge. Ved avgang og landing, kan det være lurt å gi barnet smokk, amme han eller la han drikke litt vann. Dette kan være med på å få mindre eller ingen problemer med dotter i ørene. God tur og kos dere i varmen.