Spørsmål til jordmor:
Hei! Eg har ei jente som er litt over 5mnd. Kan eg ta ho med på ein kort skitur der ho ligg i pulk? Det er snakk om ein times tur på hytta og kunn om været er fint.

SVAR:
Hei! Korte turer med pulk i fint vær for små barn er helt greit. Det som må huskes på, er at det ikke blir slag mot siden og under pulken, pass på risting. La barnet ligge på skinn og evt. med myk polstring. Pass også på snøsprut. Solen kan bli sterk, så pass på å beskytte ansiktet og spesielt øynene til barnet. De fleste pulker har solskjerm, som kan benyttes. Husk at vinden også kan gjøre skade. Kos dere på turer. God Påske til dere.