Spørsmål til jordmor:
jeg mistet for 8 mnd siden men har endelig blitt gravid igjen nå. vet du sånn ca hvor stor sjangs det er for at dette gså ender i SA???

Svar:
Så flott at du har blitt gravid igjen. Hos alle kvinner er det risiko for at ett svangerskap ender med spontan abort. Risikoen er 10-35 prosent, avhengig av blant annet morens alder. Risikoen for å abortere igjen øker ikke vesentlig ved en spontanabort. Etter 12 uke skal du være ganske så trygg. Det kan være beroligende for deg at du får en ultralyd undersøkelse i ca uke 9. Det vil hjelpe deg, slik at du kan slappe litt mer av. Tenk positive tanker, lykke til !