Spørsmål til jordmor:
-Skole før militærtjeneste, hadde ingen inntekt! -Førstegangstjenste avsluttet i Sommer 2009. Begynte på dagpenger Maksimalt 26 uker. Ble gravid August 09 26 uker har gått har ikke rett til mere dagpenger. HVA NÅ? Jeg måtte hente sykemelding innen 4 dager for da går retten til dagpenger ut. Etter det har jeg ikke krav til mere penger. Foreldrepenger Hun mente nav var en jobb, som jeg hadde vært i 6 mnd , derfor hadde jeg ikke krav på engnangstønad. Men foreldrepenger! Men hun kunne ikke gi oss foreldrepenger heller.. Måtte ha sykemelding frem til babyen er født. Til tider så viste ikke hun hva hun snakket om så nå veit jeg ikke hva jeg har rett til. Jeg både leier en leilighet og betaler regninger, så noe rett til penger må jeg da ha? Uff jeg er så frustrert

Svar:
Ja, dette høres fortvilende ut. Jeg er nok ikke den rette til å kunne svare deg på dette, dessverre. Nav er suverene på dette, selv om jeg også mange ganger blir fortvilet over dette systemet, eller mangel på system? Du må forlange å få en saksbehandler som kan se på hele saken din. Penger må du ha, og i Norge så skal alle få det de har krav og hjelp til et verdig liv. Får du ikke noe hjelp så ta kontakt igjen, så kan jeg prøve å hjelpe deg. Lykke til!