Spørsmål til jordmor:
det har seg slik at for en uke siden så var eg hos legen, hadde da veldig høyt blodtrykk! Men ingen proteiner i urinen, men har det noe å si om det var morgenurin da? Trodde proteiner viste uansett om de var der.... Men nå de to siste dagene har eg fått MYE mer vann i kroppen enn tidligere, så er bare litt redd for at det da har utviklet seg sv.skapsforgiftning!Siden det blir bare mer og mer vann i kroppen blir eg litt bekymret.... Skal til jordmor igjen om en uke, men bør eg ta kontakt med lege/jordmor tidligere pga mer vann i kroppen???????

Svar:
Det er vanskelig for meg å stille noen diagnose via det du forteller til meg, noe jeg heller ikke bør gjøre. Jeg synes at du skal ta kontakt med lege/jordmor dersom du er engstelig, noe som høres ut som om du er. Evt at du tar kontakt med legevakten, eller ring direkte til der du skal føde. Få en sjekk. Om alt er bra, så er det godt for deg. Om det er noe mer som må undersøkes så var det godt at du tok kontakt. " Bedre en gang for mye, enn en gang for lite". Lykke til !