Spørsmål til jordmor:
Hvor fort kan man merke kvalme i et svangerskap? Er kun i min fjerde uke. Føler meg uggen i perioder, og det hjelper å spise. Har du noen tips som kan hjelpe mot svangerskapskvalme? Har i tillegg skikkelig tørr hals som er svært ubehagelig. Hva er dette og hva er årsaken til dette?

Svar:
Hei! Det er så individuellt når man merker kvalme i svangerskapet, men det du føler er jo reelt.Det som kan hjelpe er først og fremst å spise ofte og lite, som du sier. Den maten man da spiser bør være lett; salat, knekkebrød ol. Prøv å få nok søvn.Jeg vet ikke helt om tørr hals har noen direkte sammenheng med graviditeten, men det kan hjelpe deg å drikke mye, og suge på sukkerfrie drops når det føles ille. Lykke til!