Spørsmål til jordmor:
hei!jeg har hatt ustabil syklus siden jeg sluttet med p-pillene. Tok først 17uker før jeg fikk tilbake ordentlig mens, forutenom kort blødning helt i begynnelsen etter p-pilleslutt. Gikk så ned til 11 uker, og forrige syklus ned til 34 dager, etter jeg begynte hos akupunktur.Antar da at syklusen min stabiliserer seg til 28dager pluss/minus i min inneværende syklus. Er dette noe jeg kan anta?Har alltid hatt stabil syklus på 28 dager før jeg begynte med p-piller. Er nå på dag 30, og synes det er litt vanskelig å vite om jeg kan ta test nå eller om jeg bør vente til dag 34/35?? Et annet spm. jeg har skikkelig ømme brystvorter. Fikk dette for et par dager siden.Er dette tegn på graviditet?Har lest på internett at det er ved siden av brystet det skal være ømt, og ikke selve brystvorten og området rundt.Stemmer dette, eller kan dette være et tidlig graviditetstegn?Hilsen spent!

Svar:
Hei! Du har erfart det som mange gjør når de slutter med p-piller, at det kan ta en del måneder før menstruasjonen blir regelmessig.Flott at du har fått hjelp av akupunktur. Jeg antar at du nå er tilbake til ditt "gamle system", 28 dagers syklus.Det er mange som får ømme brystvorter som et tidlig graviditetstegn.Så det kan absolutt være en mulighet at du er gravid. For at du ikke skal bli skuffet er det lurt å vente noen dager  før du tar en graviditetstest. Lykke til, det er spennende.