Spørsmål til jordmor:
Har en jente på 4 månder som har problemer med å sovne av seg selv spesielt på dagen sovner ved puppen eller i vogna (med vugging) hun våkner også ofte om natten virker som om hun har vondt i magen med luft gråter og gråter,har pleid å gi pupp men nå prøver jeg bare å vugge hun i søvn igjen men hun våkner ca 6 til8 ganger hver natt ganske slitsomt.

SVAR:
Dette er for ofte oppvåkning om natten. 6-8 ganger høres veldig slitsomt ut. Prøv å la jenta deres sove litt mindre på dagtid. Dette kan være med på å gi dere alle bedre netter. Jobb fortsatt med å la jenta deres sovne alene. Snart innføres mer mat i kosten og jenta deres vil da sove bedre. Om du starter med grøt, så gi gjerne litt malt ekstrakt i den evt. i drikke. Dette kan hjelpe på luftsmertene i magen. Jeg regner med at vekten hennes er bra.