Spørsmål til jordmor:
ble opr for ex.u april 08. måtte fjerne hø eggleder pga skade. Det har ikke klaffet etter det. Hvordan fungere dette nå, kan jeg bli gravid hver mnd eller har jeg mindre sjanse enn dem med to eggledere? Legen som opr meg sa at jeg kunne få mange barn, men d tar tydeligvis laaang tid. Fikk prøve pergotime i mai 09 uten at d hjalp. Har du noen tips ellers til oss? ønsket om barn er veldig sterkt!!

Svar:
Noen opplever som du beskriver at det tar litt lenger tid før man blir gravid etter en ex.u., men det er nok litt tilfeldig. Det er mye som skal klaffe for at man blir gravid. Det har lett for å bli stress, og det vet man ikke er en god faktor ved barneønske. Det vil kanskje hjelpe dere å få en samtale hos legen deres igjen, og evt. en undersøkelse på sykehuset. Eggene dannes i eggstokkene, de transporteres gjennom egglederen. Hvis egglederen er borte, vil eggene fortsatt løsne hver måned, men de kan ikke komme i kontakt med sædcellene for befruktning  i den egglederen som er borte. Prøv å ikke stresse med det, selv om det er vanskelig.Spør igjen om du trenger råd.Lykke til!