Spørsmål til jordmor:
hei!!jeg er gravid i uke 35+4 med mitt barn nr 3.den siste tiden har jeg hatt en voldsom vektøkning og har nattlige anfall med hjertebank og ukontrollert puls.blodtrykket har også økt fra 106\69 til 145\79.har hatt utslag på protein i urinen,men det kommer og går.er det vann som gjør at jeg går så fort opp i vekt?jeg kjenner det stresser meg at alle kommenterer det,og blir redd jeg skal se sånn ut for alltid.legen min har skrevet 3 pluss på vann.hva vil det si?hva er maks?ellers er det nå snakk om innleggelse da fastlegen min mener hjertet protesterer på vektoppgangen og har slått inn alarmberedskapen.hun ønsker også at fødselen skal settes i gang i uke 38.er redd babyen er liten da...hva tenker du?vil ha med at babyen ble estimert i uke 35 på ultralyd til 2800g,men hvor sikkert er dette?og at jeg er i utgangspunktet en frisk normalvektig jente!!veldig takknemlig for svar..:)

Svar:
Jeg synes ikke at du høres frisk ut.Jeg kan ikke overprøve legen din, men jeg synes at du burde få en kontroll på fødeavdelingen. Dette mener jeg på grunnlag av det du forteller meg. Det kan jo være at legen din ikke ser slik på det siden hun kjenner deg.Kontrollen på sykehuset er spesiellt viktig for å se at babyen deres har det bra. Babyen deres har normal vekt, om den så blir født i uke 37 vil den klare seg.Selvsagt best å gå til termin, men når mamma er syk er det greit om babyen blir født. Lykke , lykke til. spør igjen om du lurer på noe annet.