Spørsmål til jordmor:
Hva gjør jeg? Fødselen ruver som et mareritt for meg og jeg klarer ikke tanken på å føde!! Dette er mitt andre barn og flere har sagt til meg at fødsel nr to er statistisk sett den enkleste - men hva pokker betyr det? Er vel like vondt med rier fordi? Eller like vondt idet ungen faktisk skal UT for den saks skyld!? Jeg holder på å bli gal! Hvis man får tvillinger, kan man velge om man vil ha ks da?

Svar:
Skal du ha tvillinger nå? Du bør få legen din til å henvise deg til en samtale på det sykehuset som du skal føde på. Det er jordmødre og leger på de fleste sykehus som tilbyr samtaler for kvinner med fødselsangst. Dersom det er selve smerten du er redd for kan du få smertestillende. Det er viktig uansett at du får en samtale. Blir det vanskelig, ta kontakt med meg igjen. Kanskje jeg kan hjelpe deg? Send da en ny mail med mail adressen din ( den er det bare jeg som ser), så tar jeg kontakt med deg.