Spørsmål til jordmor:
Hei. Jeg kjenner ikke så mye liv i magen enda , jeg er i begynnelsen på uke 21.Når er det normalt¨å kjenne liv?er førstegangs fødende.. blir litt usikker. Også lurer jeg på hvordan det er med astmaen min under en fødsel? Jeg vil ha en naturlig fødsel,men lurer bare på hvordan det vil gå.. Mvh meg

Svar:
Slik jeg forstår deg så har du kjent liv, og det er normalt å kjenne liv første gang rundt uke 18. Det er sjeldent at man kjenner spark hver dag så tidlig i graviditeten, det kjenner man bare av og til. Det er sjelden problem med fødsel og astma. Det er viktig at du bruker de medisinene som du har lov til å bruke, også under fødselen om du trenger det.Lykke til ! Spør igjen det er derfor vi er her.