Spørsmål til jordmor:
Hei jeg og mannen skal reise til India med jenta vår i februar. da er hun 6 mnd. jeg ammer og har begynt med litt smaksporsjoner av grøt nå. hva bør man ha med tror du. grøtpulver??? har du noen gode råd i forhold hva man bør ha med.....og hva man må være mest forsiktig for.

SVAR:
Hei!Det kan være lurt å ha med litt pulver til grøt, som er kjent for deres datter når dere skal reise i utlandet. Vanlig renslighet er viktig og vann bør kjøpes på flaske.Dette bør brukes ved matlaging og til drikke. Flott om du fortsetter å amme. Tenk også på å ha med smertestillende/febernedsettende til jenta. Saltvannsdråper er også greit å ha med på sprayflaske.Dette for evt. å bruke om barnet får tette ører eller tett nese på flyturen. God tur til India.