Spørsmål til jordmor:
Jag ær efter 3 års førsøk och en spontan abort bakom mig gravid i uke 7+1. Jag er fruktansvært orolig pga att jag vet att man helst ikke ska spise mediciner under graviditeten, speciellt ikke under førsta trimester. Jag ble plaget av meget hyppig vannlating og svie i uke 5. Stix viste 3+ på leucocytter. Den blev sendt till dyrking, men dær såg man ikke noen bakterie oppvekst. Jag blev satt på selexid, blev ænnu værre under den uken. Tisset vart kvarter æven nattetid. Blev satt på furadanatin og etter det keflex. Jag er fortsatt ikke bra. Min fråga till dig. Har du någon gång vart med om att en mor har spist 3 AB kurer pga UVI i første trimester och ændå føtt ett friskt barn? Jag ær SÅÅÅÅ fruktansvært orolig. Borde jag ta abort? Jag ønsker VERKLIGEN ikke det. Vi ønsker oss detta barn så høyt!! Igår var vi på UL, gynekolog sa att hjærtat slog 150/minutt og fostret var 6.6mm långt, ær detta normalt? Tacksam for svar. Tack på forhend. Kram fra en orolig sjæl

Svar:
Du skal ikke være urolig. Det ville vært mye farligere for det lille fosteret deres om du ikke hadde fått behandling for denne alvorlige urinveisinfeksjonen, som du tydeligvis har hatt. Jeg er jo ikke lege, men så langt som jeg kan lese meg til så er alle de medisinene som du har fått ikke farlige å ta når man er gravid. Du må ikke tenke tanken på abort. Gled deg over fosteret ditt i magen, tenk positivt. Hver glad for at du har fått medisin som har hjulpet deg til å bli frisk. Det høres helt riktig ut de funnene som ble gjort hos gynekologen. Ta vare på deg selv, og lykke til videre. Spør igjen om det er noe vi kan hjelpe deg med.