Spørsmål til jordmor:
hei. jeg tror jeg er gravid i ca 5. uke. har en sønn på to år, men etter det har jeg hatt to aborter i ca 3.mnd. er redd dette kommer til å skje igjen. er det noe sjanse for at det kan unngåes??

Svar:
Huff, ja det er naturlig at du er engstelig når du har hatt to aborter. Man kan vel aldri garantere, selv med nøye oppfølging, at man kan unngå en abort, men det ville jo vært riktig at du fikk tidlig oppfølging med undersøkelser. Det kan jo være at det var en naturlig årsak til at du aborterte, men jeg synes at du burde få hjelp tidlig i dette svangerskapet.Ta kontakt med legen din snart, slik at du kan få henvisning til spesialist. Lykke til!