Se også Intermot-video del 1

Nei, det skal være helt sikkert. Store motorer er aldri feil - man føler seg både mektig og kul der man sveiper highwayene og boulevardene. I hvertfall om man kjører Gunbus 410 med verdens sørste V-twin i mc-format - se video!

Les også:

Honda knaller til på Intermot

1600 cc er mellomklasse

Men også det som var normalt stort for bare kort tid siden, er blitt ganske ordinært. Harley er ikke lenger 1200 eller 1340, nei nå er det 1600 kubikk.

Og når vi her presenterer et par nyheter i klassen 1500 til 1600 kubikk, henholdsvis Suzuki M1500 Intruder og Triumph Thunderbird 1600, så er det jo bare mellomklassesyklene fra disse merkene!

Fra Harley er 2009-nyhetene allerede godt kjent og i salg i Norge, men i videoen finner du CVO-modellen (Harleys interne stylingbyrå) av Road Glide. Den er jo ganske rå, da.

Og selv om den ble avduket tidligere i sommer, er heller ikke møtet med nye Yamaha V-max til å kimse av. V4-eren vokst til 1670 kubikk og yter 200 hester. Og den ser like fryktinngytende ut som den alltid har gjort

Vision skiller seg ut!

Victory Vision fra Polaris ser derimot ut som en drøm de hadde på 50-tallet. Dette er en enorm tourer i cruisersegmente som får både Honda Goldwing og BMW K1200LT til å se ut som kjøkkengjenstander. Victory-syklene er under gradvs innføring til Europa, ikke til Norge ennå, dessverre, men blant annet til England.

MC-katalogens sportssykler finner du her.

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!