Ford Focus stasjonsvog 2010

Trenger du egentlig større bil?

Her er nye splitter nye Focus stasjonsvogn. Og den er stor.

PÅ DET TREDJE: Med tredje generasjon stasjonsvogn har nemlig Focus vokst seg stor nok til å kunne dekke de flestes behov

PÅ DET TREDJE: Med tredje generasjon stasjonsvogn har nemlig Focus vokst seg stor nok til å kunne dekke de flestes behov

Publisert Oppdatert

Ford Focus stasjonsvogn har aldri blitt noen stor slager i Norge. Men nå bør Fords utfordrer i Golf-klassen ha muligheter til å bite mer fra seg på salgsstatistikkene.

Med tredje generasjon stasjonsvogn har nemlig Focus vokst seg stor nok til å kunne dekke de flestes behov

Morsom å kjøre

Designet er umiskjennelig Ford. Den ser nesten ut som en litt krympet Mondeo stasjonsvogn, samtidig som Ford har dratt på litt mer. Både i fronten og med de digre baklyktene som er dratt rundt hjørnene og langt fram på bakskjermene.

Ford har etter hvert blitt ledende på kjøreegenskaper i denne klassen og legger stor vekt på å videreføre det i nye Focus. Dette skal være en morsom bil å kjøre - selv om både pris og motorisering er fornuftig.

En stor familie

Vi er vant til at bilmodeller ikke lenger bare har en eller to utgaver. Nye Focus skal bli en stor familie av ulike biler. Den kommer som tre- og femdørs kombi, som fem- og sjuseters flerbruksbil (C-Max og Grand C-Max), coupe, cabriolet og sannsynligvis også crossover - i tillegg til stasjonsvogna.

Denne Focusen skal også bli en ekte verdensbil. Både ved at de samme modellene skal selges i en rekke land - men også ved at produksjonen skal finne sted i tre verdensdeler.

Les også disse sakene:

Familiebilene som lønner seg

Test: Skoda vs. Mercedes

Rå motor og maks komfort

Nyttige tjenester

FORUM

Underholdning