=

KARBONORGIE: Omtrent hver eneste millimeter av interiøret er dekket av karbonfiber. © FOTO: Top Gear Magazine

Det er lite ved Cormeum som minner om SLS, sier Mansory. Vi skjønner ikke helt hvorfor de vil glemme den, men samme det..

Fronten er mer lik forgjengeren SLR, med den femdelte grillen og en Mercedes-stjerne som er erstattet av en lang snute og litt hønsenetting.

Måkevingedørene har fått lov til å bli, men nå er de lagd av karbonfiber. I likhet med stort sett alt annet, som hekkvingen i GT-stil, dashbord, konsoll og ratt. Alt karbonet og smidd aluminium har gjort den 90 kilo lettere enn SLS.

Den har også nye fjærer og dempere og er derfor 20 mm lavere. V8-motoren på 6,3 liter har fått kompressor, og nå er 571 hk blitt til 669 hk, med muligheter for å ta ut 800. Og prisen?

Rundt 2,2 millioner kroner før norske avgifter. Pluss en donor-SLS, som i Norge koster 2,8 millioner kroner. Vel er den rask og lett, men det er mye for en SLS med nebb.

Les også:

Mercedes har klart det umulige med nye CLS 63 AMG

Vi har testet chiptrimming

Sjekk denne elektriske Rolls-Roycen

=

VOLDSOM VINGE: Det gjelder å holde bakhjulene i bakken. Hvorvidt vingen behøver å være så stor er et helt annet spørsmål. © FOTO: Top Gear Magazine

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!