Peugeot 407 fjesløft

Kupétriks med 407

Etter fire år kommer 407 med sin første, svært milde facelift.

Sist oppdatert

Mer sportslig front, mer elegante interiørdetaljer og 3 hk ekstra i tolitersdieselen - det er hovedtrekkene i denne midtlivsoperasjonen. Peugeot 407 sedan og stasjonsvognen 407 SW har utpreget seg i mellomklassen siden 2004. Først og fremst er det de elegante linjene som har gitt bilen dens svorne tilhengere. Innvendig har den imidlertid ikke klart å matche konkurrentene på plass og bagasjevolum.

Nå ser det ut som Peugeot først og fremst satser på å bli bedre på det de alt er bra på. Utvendig får fronten nå klare likhetstrekk med 407 Coupe. Innvendig får midtkonsoll og interiørtrekk ny design og høyere kvalitet. Bilen kommer dessuten med nytt telematikk/navigasjonssystem, og vil i den nye versjonen også kunne bli levert med parkeringssensor foran.

Under panseret yter tolitersdieselen - som ca. 87 % av kundene foretrekker - nå 140 hester, som formidles gjennom den nye sekstrinnskassen. Forbruket er på 0,56 liter/mil, som gir CO2 på 155 gram/km.

Nye 407 kommer til Norge rett over sommeren

Denne saken ble første gang publisert 27/05 2008, og sist oppdatert 04/05 2017.

Les også