At jibberen fra Mora i Sverige har bensin i blodet, vanker det liten tvil om. Opp gjennom årene har han satt sitt særpreg på en rekke gromme biler, og nå har han gjort det igjen. Selvfølgelig med kamuflasjelakk og skiboks på taket.

Skistjerna vet å bruke bilene sine. Gjerne titusenvis av kilometer i året, og han tar gjerne bilen til skibakken. Firehjulsdrift var derfor et must da Olsson startet jakten etter ny bil.

Audi RS6, Nissan GT-R og Ferrari FF ble vurdert, men Olsson ville vekke mest mulig oppsikt og snevret søket inn til midtmotoriserte superbiler som McLaren 650S, Audi R8 og Lamborghini Huracan.

Valget falt til slutt på Huracan. Mye på grunn av det ekstreme designet, men også på grunn av lydbildet i den turtallsvillige V10-eren. At trimmingspotensialet til den 5,2-liters V10-eren er mildt sagt heftig, var bare en bonus. 

Selv om Olsson ikke har plukket fra øverste hylle hos den italienske superbilprodusenten, er resultatet minst like oppsiktsvekkende som tidligere.

(Artikkelen fortsetter under bildet.)

Ytelser på nivå med Bugatti Veyron

Olsson søkte hjelp hos den svenske tuneren Stertman, som ga motoren pustehjelp fra en kompressor. Dette hevet effekten fra 610 til 800 hestekrefter, men det ryktes at motoren er ytterligere optimalisert og at effekten har økt i ettertid.

Hvis akselerasjonstallene det meldes om stemmer, vil vi tro Olsson har så han klarer seg. Olssons Huracan skal klare 100–200 km/t på 5,3 sekunder – kun 0,3 sekunder langsommere enn Bugatti Veyron.

Ni måneder og 100 000 Euro etter ombyggingen startet står Olssons bil nå ferdig, med skiboks på taket og kamuflasje-folie. Vi må si den føyer seg fint inn i rekken av ekstreme biler Olsson har eid opp gjennom årene.

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!