Blackvue DR380G-HD

Midt på treet

Blackvues DR380G-HD ligger brukbart til på kvalitetsskalaen.

SMART: Blackvue DR380G-HD fungerer fint i det daglige, med greie taletilbakemeldinger (på engelsk). Ulempene er at at det er i overkant mange lyskilder, som kan ha en litt irriterende effekt ved mørkekjøring. FOTO: Terje Haugen
SMART: Blackvue DR380G-HD fungerer fint i det daglige, med greie taletilbakemeldinger (på engelsk). Ulempene er at at det er i overkant mange lyskilder, som kan ha en litt irriterende effekt ved mørkekjøring. FOTO: Terje Haugen
Sist oppdatert

Blackvues budsjettmodell har fått samme designet som toppmodellen, men den mangler Wi-Fi. Dette gjør at du ikke kan se opptaket ditt direkte. På den andre siden er den rigget med skikkelig GPS, som stort sett henger med i svingene.

Rent mekanisk skal modellen festes med dobbeltsidig tape, så her gjelder det å treffe riktig første gangen. Selve kameraet kan roteres i holderen, dermed er det en smal sak å justere bildet riktig. Her følger det med skikkelig kabeloppheng, slik at du får sneket ledningen langs frontruta.

Gjennom testperioden gjorde den jobben uten å plunder. Den slo seg på når vi startet bilen, for så å gå over til «Park Mode» ved stans. Det som kan være på kanten til irriterende er lyskildene på kameraet. Her blir det både rødt, og gult og blått, noe som oppleves masete og forstyrrende. Den medfølgende programvaren gjør det enkelt å navigerer i opptakene i etterkant.

Tekniske data BlackVue DR380G-HD

  • Opptak: HD 1280x720, 2.0 mp Cmos-sensor, 120-grader vidvinkel, H.264 MOV
  • Lagring: SD
  • Vekt: 86 gram
  • Annet: Innebygget mikrofon og høyttaler, G-sensor, GPS, opptil 32 gb minnekort, LED (lys)
SMART: Her må du laste ned Blackvues egen programvare for å få full oversikt over opptakene dine. Programvaren skiller automatisk mellom hendelser, vanlig kjøring og parkering. FOTO: Terje Haugen
SMART: Her må du laste ned Blackvues egen programvare for å få full oversikt over opptakene dine. Programvaren skiller automatisk mellom hendelser, vanlig kjøring og parkering. FOTO: Terje Haugen

Denne saken ble første gang publisert 10/12 2013, og sist oppdatert 24/06 2017.

Les også