Du vil aldri, jeg gjentar; aldri, føle mangel på motorkraft bak rattet i Mercedes-AMG S63 Cabriolet 4Matic. Tro meg, jeg har akkurat kjørt den. Den er akkurat så voldsom som en AMG skal være. V8-eren med biturbo yter 585 hestekrefter og – hold deg fast – 900 Newtonmeter!

Det er krefter nok til å gi det vi kaller "Flåklypa-følelsen". Du husker kanskje det legendariske klippet der Il Tempo Gigante bretter opp asfalten etter en rivstart ut av depotet. Sånn føles A63 AMG Cabriolet i standardutførelse, og det føles sånn uansett hvilken hastighet du har og trykker gasspedalen mot gulvet. Den er rett og slett helt utømmelig for krefter.

Den over 2,1 tonn tunge bilen gjør 0–100 km/t på kun 3,9 sekunder. 3,9!

(Artikkelen fortsetter under bildet.)

BLACK ON BLACK: Brabus Mercedes-AMG S63 Cabriolet ble vist for første gang under Le Mans 2016. De skuelystne fikk se enhelsvart bil med styling i karbonfiber og smidde, 21-toms hjul. © Brabus

Verdens raskeste

Mye vil ha mer, er det noe som heter, og det har tuneren Brabus (og mange andre) gjort levebrød av. Brabus har en rekke adrenalinpumpende biler på samvittigheten, og sist ut er Brabus Mercedes-AMG S63 Cabriolet.

Verdens raskeste fireseters kabriolet, ifølge Brabus selv.

585 hestekrefter har blitt til 850 hestekrefter etter at Brabus har lagt vantene på motoren. Og kanskje enda viktigere; 900 Newtonmeter har blitt til 1450 Newtonmeter. 1450!

I samme slengen har Brabus fjernet fartssperren S63 AMG Cabriolet kommer med fra fabrikk på 250 km/t. Ny toppfart er 350 km/t. Akkurat nok til å blåse tupeen av på vei til den lokale matbutikken, med andre ord.

Brabus Mercedes-AMG S63 Cabriolet ble vist for første gang under Le Mans 2016. De skuelystne fikk se en – på typisk Brabus-vis – helsvart bil med styling i karbonfiber og smidde, 21-toms hjul.

Akkurat hårete nok, spør du oss.

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!