Innimellom dukker det opp biler som stjeler noe mer oppmerksomhet enn andre. Som denne gullfargede doningen fra Orlando-tuneren Ultimate Auto. Og bilen er saktens ultimat dersom man har preferanser for kraftig stylede biler med masse hestekrefter.

Utgangspunktet er en Ford Mustang Shelby GT500 Super Snake, som på sin side er basert på Ford Mustang Shelby GT500. Men der originale GT500 har en kompressorladet 5,8-liters V8-er på 662 hk, har Super Snake-versjonen hele 850 hk, og det er denne bilen Ultimate Auto har tatt hånd om.

Mye bredere

"Superslangen" har fått et håndlaget widebody-karosseri - med BASF Glasurit Color-lakk fra Chip Foose - som på det meste er over 20 centimeter bredere på hver side enn originalt. "Leppa" foran er av karbonfiber, mens støtfangere, diffusere og sideskjørt er i epoxy-kompositt. Skjermene er kraftig utvidet for å få plass til de massive 21- og 22-tommers smidde Vellano VCX-felgene med karbondetaljer.

Felgene er kledd med Pirelli P-Zero-dekk med dimensjonene 285/30-21 og 335/25-22.

=

SNAKE: Ultimate Auto Super Snake. FOTO: Ultimate Auto

Fett lydanlegg

Ultimate Auto startet for 20 år siden, men da som Ultimate Audio. Så som seg hør og bør er Mustangen utstyrt med et kraftig lydanlegg. Her er blant annet 2 JL Audio 8W7 subwoofere i reservehjulsbrønnen som kanaliserer bassen ut til den nedre delen av bilen.

Gigantiske subwoofere i bagasjerommet medfører ofte skrangle- og vibrasjonslyder fra bagasjerom og lokk, men det er ikke tilfelle her, ifølge Ultimate Auto.

Audison/ & Hertz-høyttalere og Audison Bit One-prosessor hører også med.

=

SOUNDMACHINE: Fra dette anlegget kan man spille Vårsøg på full guffe. FOTO: Ultimate Auto

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!