Mange vil mene at hva slags bil man velger gjerne reflekterer bileiernes personlighet og preferanser. Blir man fort sjalu, og er sammen med en som kjører Peugeot, kan det derfor kanskje være beroligende å vite at Peugeot-eierne er de minst utro bileierne. Slik kan det i hvert fall virke dersom vi skal tro en spørreundersøkelse som den engelske datingtjenesten IllicitEncounters.com har gjennomført.

Den samme undersøkelsen hevder at Audi-eierne er de klart mest utro bileierne. Over 20 prosent av Audi-eierne som har deltatt i undersøkelsen, svarer at de har vært utro.

- Bilene kan si mye om sine eiere. Alle bilmerkene på topp fem-listen representerer typisk suksessfulle, motiverte og ambisiøse mennesker som ikke vil slå seg til ro med noe de finner lite tilfredsstillende, det være seg forhold eller bil, sier Mike Taylor, talsmann for IllicitEncounters.com.

Tyske premiummerker dominerer oversikten over de mest utro bileierne, og Taylor viser til at Mercedes sågar benyttet utroskap som et element i sin "Not in this weather"-reklame for 4Matic. Reklamen ble forbudt.

For øvrig topper de tyske premiummerkene listen over de mest utro eierne. Og dersom man trodde Volvo-eiere representerte trofaste familieverdier, så stemmer ikke det med tallene fra datingtjenesten, selv om Volvo-eierne er langt mindre utro enn Audi-eierne.

IllicitEncounters.com gjorde en liknende undersøkelse i fjor. Da var det BMW-eierne som viste seg som de mest utro bileierne.

De mest utro bileierne

Bilmerke

Prosent

Audi

22,21 %

BMW

13,79 %

Mercedes

8,73 %

Volvo

7,55 %

VW

5,74 %

De minst utro bileierne

Bilmerke

Prosent

Peugeot

0,38 %

Renault

0,51 %

Rover

0,53 %

Skoda

1,05 %

Hyundai

1,55 %

Kilde: IllicitEncounters.com

Les hele saken
Les alt om:

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!