Dagens Suzuki Grand Vitara begynner å dra på årene. Den ble introdusert første gang i 2005, og da vi testet dieselversjonen i 2007 mente vi den var gammeldags i oppsettet sammenliknet med de mest personbil-aktige kompakt-SUV-ene, samt at bilen føltes tung, stødig, solid og traust.

Fordelen med Grand Vitara sammenlignet med de fleste andre kompakt-SUV-er at den har et "ordentlig" firehjulstrekk med høy- og lavserie. Dette er noe de som har særdeles rustikk hyttevei vet å sette pris på.

I 2009 ble den oppgradert med en Executive-modell med blant annet soltak, blinklys i speilene, ny front og mer gadgets. Den ble også bedre støyisolert og fikk lavere utslipp og forbruk.

Nå vises en ansiktsløftet Grand Vitara frem på bilutstillingen i Moskva. Det er snakk om et temmelig kosmetisk inngrep, der det mest synlige greper er fronten som er blitt noe mer strømlinjeformet. Grillen er ny, tåkelysene har fått ny innfatning og støtfangeren er justert.

Innvendig er det også foretatt små grep. Materialvalget skal være oppgradert, og seter og dørpaneler gitt nye farge.

=

UTSTILT: En ansiktsløftet Suzuki Grand Vitara vises frem på bilutstillingen i Moskva. Foto: Newspress

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!