Lotus Elise faclift=

Lotus Elise faclift © arkiv

Den 1,6liter store bensinmotoren yter 136 hestekrefter og sørger for et CO2-utslippet på under 155 gr/km. Det er 41 gram mindre enn 1,8 literen som sitter i bilen i dag, forbruket er på sin side 0,61 l/mil.

Tross betydelig lavere effekt er ikke ytelsene til å bli flau over, fra stillestående til hundre km/t tar det 6,7 sekunder.

Utenom den nye motoren er ikke forandringen store på 2011-modellen, fronten og hekken har fått nye lykter og nydesign på støtfangeren.

Hva den nye Elise vil koste vet vi ikke, men takket være lav vekt, beskjeden effekt og "lavt" CO2-utslipp er den langt ifra den dyreste sportsbilen å importere.

Den spreke nyheten vises på bilutstillingen i Geneve i begynnelsen av mars.

Les også:

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!