Du skal ha et godt trent øye for å se forskjell på denne og forrige versjon av Mini Cabrio, men det er en del detaljer som er blitt forbedret.

Vi kan nevne blant annet automatiske veltebøyler, tykkere tak for bedre isolasjon og støydemping og det nye instrumentet som finnes på utstyrslisten.

Det forteller oss at Mini oppfordrer kundene sine til å kjøre toppløst, og viser deg hvor mange timer du har hatt vind i håret. Kanskje dette er noe man kan konkurrere om på neste Mini-treff? "Hvem har kjørt mest uten tak-konkurranse" høres morsomt ut.

Les også:

Mini Crossover Concept

Bil, en mote

Økonomiracere bruker mer enn de skal

Teknikken er den samme som i Mini med fast tak, både i Cooper- og Cooper S-versjon. Motorene er en 1,6-liter med eller uten turbo, som yter henholdsvis 120 og 175 hester. Velger du den største motoren, vil den lille sjarmøren flytte seg fra null til hundre på 7,4 sekunder.

Bilen vil bli vist fram for verden på bilutstillingen i Detroit, som finner sted i midten av januar. Leveringen vil starte til våren.

Hvordan prisene blir på denne nye versjonen er fortsatt uvisst, men det er nærliggende å tro at de vil holde seg i samme område som dagens generasjon. Det betyr rundt 270.000 for Cooper-versjonen og drøyt hundre tusenlapper mer for den sprekere Cooper S-modellen.

Les også:

Mini Cooper S: Ikke så mini lenger

Mini Cooper D: Ingen kompromisser

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!