Coupèen Camaro har i årtier - sammen med et lite knippe andre biler - vært selve symbolet på en muskelbil. Godt er det da å se at det fortsatt er kubikktommer og masse moment som står på menyen.

Bilen blir tilgjengelig med to motorer. En 3,6 liters V6er med variable ventiltider og 300 hester ved 6400 omdreininger i minuttet, samt en heftig 6,2-liters V8er i to effektvarianter; en med 396 hester og en med 422. Sistnevnte byr på 553 Nm ved 4500 omdreininger i minuttet. Her lukter det svidd gummi og slitte bakhjul lang vei!

Samtidig som Camaro på mange måter en retroinspirert bil, har den også teknologi Chevrolet selv hevder gjør den til en sportsbil laget for det 21. århundre. I stedet for å liste opp en masse duppeditter og tekniske spesifikasjoner - ta en kikk på bildene, og tenk tanken på første gangen du kanskje er heldig og ser en Camaro brøle bortover på norske veier. For ordens skyld: Du kan få den med 20-tommers hjul og MANUELL girkasse!

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!