Vill og gal Hummer

Tyske GeigerCars fornekter seg ikke. Nå har de bygget en vill Hummer H2 med vingedører, 30-tommers hjul og 556 hk.

GeigerCars Hummer H2 GT
GeigerCars Hummer H2 GT
Sist oppdatert

GeigerCars Hummer H2 GT:

For litt siden skrev vi om den tyske USA-bil-importøren og tuneren GeigerCars heftige Mustang. GeigerCars driver også med import og tuning av Hummer for det tyske markedet, og det dukker stadig opp heftige Hummere fra den kanten.

GT40-inspirert?
Nå har de bygget noe de kaller Hummer GT. En Hummer H2 har fått blå og oransje lakk som gir sterke assosiasjoner til Ford GT40. Vingedører er montert, og bilen er senket med hele ti centimeter. I tillegg har H2´en fått kraftige stabstag for å gjøre den litt mer kjørbar i svingene.

Og det kan være greit med litt oppgraderinger av understellet. For etter at GeigerCars har brukt litt tid på bilen, er den blitt en god del kjappere enn standardversjonen.

556 hk og 225 km/t i toppfart
Den seks liter store V8´en har fått pustehjelp fra en kompressor, noe som øker effekten fra standardbilens 325 hk til hele 556 hk. Dreiemomentet er heller ikke noe å være flau over; nå gir motoren 765 Nm. Dette skal være nok til å sende bilen fra stillestående til 100 km/t på 7,9 sekunder, og toppfarten er oppgitt til 225 km/t.

Vi kan heller ikke overse hjulene på doningen. De forkrommede 10 ganger 30 tommer store felgene er skodd med 315/30-dekk - og denne hjulpakken koster alene 28 000 euro eller snaue 250 000 kroner.

Det koster
Bak felgene ser vi tunerens bremseoppgraderinger; 380 millimeter store ventilerte og perforerte bremseskiver klemmes av åttestemplede kalippere foran. Dette koster deg rundt 90 000 norske kroner.

Om du vil kjøpe en slik bil, så bygger GeigerCars gjerne en til deg. Den vi ser her koster 133 900 euro ferdig, altså nærmere 1,2 millioner kroner. Så kommer en pen bunke norske avgifter på toppen.

Dette er for øvrig før du begynner å gjøre noe særlig innvendig i bilen. GeigerCars ordner det du ønsker, fra små karbonbiter til enorme multimedieanlegg.

Mer på www.geigercars.de

Denne saken ble første gang publisert 20/10 2006, og sist oppdatert 04/05 2017.

Les også