STI er klar

Endelig er Subarus nesten-rallybil Impreza WRX STI offisiell – i hvert fall får vi se hvordan den ser ut.

Det digre luftinntaket på panseret fôrer en turbomatet 2,5-liter med drøye 300 hk.

Det digre luftinntaket på panseret fôrer en turbomatet 2,5-liter med drøye 300 hk.

Publisert Oppdatert

Bilder: Subaru Impreza WRX STI
Mer: Bilnyheter

Subaru har som kjent sluppet én og én detalj rundt den nye Impreza WRX STI, og nå har de endelig frigjort ordentlige bilder av bilen. Det vi er aller mest nysgjerrige på - de tekniske dataene som effekt og fartsprestasjoner - må vi imidlertid vente på i enda et par uker.

Kraftfull og synlig
STI´en ser barsk ut, den litt snodige basisbilen tatt i betraktning. En åpen front, et digert luftinntak på panseret, brede skjermer og en kraftfull hekk med brede, buede former og en diger hekkvinge, er noe av det som skiller gromvarianten fra de øvrige Impreza-modellene.

Interiøret er også som ventet; mer støttende seter, et mer gripevennlig skinnratt, blanke, hullborrede pedaler og et godt knippe aluminiumsbiter som pynter opp.

- Over 300 hk
Selv om teknikken foreløpig er hemmeligholdt, forteller ryktene om en turbomatet 2,5-liters boxer med drøye 300 hk og 400 Nm. Motoren er paret med en sekstrinns manuellkasse, og kreftene fordeles naturligvis ut på alle de fire hjulene.

Resten får vi vite om enda en stund.

Nyttige tjenester

Regn ut

FORUM

Underholdning

Tjenester fra Nettavisen

Nettavisen, Annonsebilag
Nettavisen, Annonsebilag