Peugeot 308 SW
308 SW er større enn den vanlige 308, og mye mer praktisk. Delt bakluke er blant de mange kjekke detaljene.
Førermiljøet er som i den vanlige 308, med mykere materialer og mye bedre kvalitetsopplevelse enn i forgjengeren.
Fronten er umiskjennelig Peugeot, og det høyere taket har absolutt ikke ødelagt formen på bilen.
Seteløsningen er svært fleksibel. Også det fremre passasjersetet kan legges ned, så du kan få plass til 3,1 meter lange ting.
Med nesten 1,7 kvadratmeter stort glasstak blir det mye lys i bilen.
De tre enkeltsetene bak kan slås sammen eller tas ut, og du kan flytte de to ytre setene nærmere midten og få ordentlig god plass til to der bak.
Peugeot sier at 308 SW skal være komfortabel og ordentlig på veien, og den er fullstappet av sikkerhetsutstyr.
I sjusetersversjon får du veldig mange muligheter til å forandre på forholdet mellom sitteplasser og bagasjeplass.
SW har fått lengre akselavstand og lengre overheng bak enn den vanlige 308.
Du kan naturligvis trekke for det store glasstaket, dersom sola eller kulda skulle bli for intens.
Til å være en bil der det praktiske råder, ser 308 SW slett ikke verst ut.
Ta ut det midterste setet, flytt yttersetene litt inn, og så har de to i baksetet det svært bra. Denne løsningen fungerte fint i 307 SW, og i 308 SW, som er enda bredere, bør det også bli bra.
Motorutvalget blir omfattende, med en fin diesel- og bensinmotorrekke.
Bilen kommer i mange utstyrsvarianter, med mange muligheter for personlige tilpasninger fra ekstrautstyrslista.
308 er strengt tatt en svært omfattende ansiktsløftning av 307, der de fleste ankepunktene våre er fikset på. Vi antar derfor at 308 SW er en velkjørende, komfortabel og hyggelig bil, med mange praktiske sider.
Slik ser det ut når du fjerner alle setene og legger ned passasjersetet. Hvem trenger vel en varebil?
Denne saken ble første gang publisert 26/02 2008, og sist oppdatert 04/05 2017.
Les også
Les alt om: