Luftig råskinn

BMW M3 i coupéformat har vi vist tidligere. Men den kommer også som sedan, stasjonsvogn og som cabriolet. Her kan du se spionbilder av cabrioleten.

Snuta på M3 cab blir selvsagt av den aggressive sorten, med store åpninger så mye luft kan kjøle motoren. (Foto: Automedia)
Snuta på M3 cab blir selvsagt av den aggressive sorten, med store åpninger så mye luft kan kjøle motoren. (Foto: Automedia) Foto: © Automedia
Sist oppdatert

Den kommende BMW M3 har de fleste elementene på plass for å kunne bli en ordentlig artig bil. For det første har jo BMWs M-modeller en tradisjon for å være moro på boks.

MER: GJØR BMW TØFFERE
MER: RACING FOR FAMILIEN

For det andre, har BMW M3 svært sterke konkurrenter, noe som gjør at de ikke har råd til å tulle når de lanserer en ny modell.

Og for det tredje har bilen en fireliters V8 - som er en kappet versjon av M5s fantastiske V10 - på 420 hk ved 8300 o/min. Denne motoren er mer kompakt enn M3s tidligere rekkeseksere, noe som har gitt ingeniørene muligheten til å få plassert motoren og vekten nærmere bilens sentrum. Og det hele er pakket inn i en avansert og etter sigende gjennomarbeidet pakke.

Kjapp og sint
Den nye M3, som skal presenteres for publikum på høstens Frankfurt-utstilling, kommer både som coupé, sedan, stasjonsvogn og ståltak-cabriolet.

Våre spionfotografer har nå kommet over ståltak-cabrioleten på test, der den kjøres den ene harde runden etter den andre på Nürburgring.

SE BILDENE HER

Regn med at den åpne bilen gjør 0-100 km/t på litt over fem sekunder, og toppfarten er på sedvanlig, tysk vis begrenset til 250 km/t.

Den blir tilgjengelig med en sekstrinns manuellkasse eller en sjutrinns halvautomat, og utseendemessig får den selvsagt de vanlige M-detaljene som aggressiv front, fire eksosutblås, brede skjermer med lufteslisser og et knippe M-logoer.

Denne saken ble første gang publisert 15/07 2007, og sist oppdatert 04/05 2017.

Les også