Bilder: Steinmetz Opel GT

Selv om Opel GT har mye av det som skal til for å gjøre oss interesserte, klarte den ikke helt å nå opp. Blant annet er understellet litt for snilt, bilen er for plastaktig innvendig, og prisen er altfor høy.

Steinmetz har tradisjonen tro tatt seg av Opels sportsbil, for å gjøre den enda mer synlig og mer morsom å kjøre. Den nye grillen og den nye støtfangeren foran gir den et mye mer aggressivt utseende, og sammen med litt senking og nye felger blir den tøffe bilen jo enda tøffere.

Lavere uten lidelse
Bilen er lagt 20 millimeter nærmere bakken, og skal gjøre bilen mer underholdende på veien - uten at det går særlig ut over komforten. Tuneren forteller at GT´en deres både skal takle Nürburgring og tett bytrafikk uten at man skal lide.

Et sett nye felger - i 18, 19 eller 20 tommers størrelse i forskjellige utforminger - endrer jo også kjøreegenskaper og utseende. De største kan leveres med 245/35-dekk om du har fin asfalt utenfor huset ditt.

Mer godlyd
Den 265 hk sterke, turbomatede tolitersmotoren forblir urørt, men får litt åpnere luftveier og mer muskuløs lyd med Steinmetz´ nye eksosanlegg med to doble utblås. Og dette ser jo også helt riktig ut på GT´en.

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!