En helt ny front gir den store SUV-en et mye mer aggressivt utseende. Større luftinntak for motoren og til bremsene har også en fysisk funksjon - i tillegg til at det ser tøft ut. Og lufteslisser i det nye karbonfiberpanseret gir bedre lufting av motorrommet.

Alle nyhetene fra bilmessen i Genève 2008

Bred, lav og tøff
De nye sideskjørtene passer både til den nye frontfangeren og til de nye skjermbredderne. Og bak har X-treme, som de kaller den, fått en ny støtfanger med integrert diffuser. Legg til en diger hekkvinge og to nye, doble eksoseendestusser, så begynner pakka å bli komplett.

En ny styreboks for luftfjæringen legger i utgangspunktet bilen 35 millimeter nærmere bakken, men du kan fortsatt variere bakkeklaringen med 110 millimeter. Dessuten har Rinspeed gitt Cayenne et sett nye hjul: voksne 11x23-tommere skodd med 315/25-dekk godkjent for 300 km/t.

Trimming - og interiørtrimming
Så fort går ikke Rinspeeds Cayenne, selv ikke om du lar tuneren bearbeide Turbo-en din så du får 600 hk å hygge deg med. Da kan det imidlertid likevel være greit å kjøpe med deres oppgraderte bremser også - bremseskivene foran måler 380x32 millimeter, og skrubbes av åttestemplede kalipere.

Innvendig kan du pynte opp med diverse aluminiumsbiter og nye og myke gulvmatter, eller du kan la Rinspeed gjøre en litt mer omfattende jobb. De kan for eksempel putte inn ting som fire bøtteseter, de kan bytte ut alt synlig med karbonfiberbiter, eller de kan kle om alle flater i skinn eller alcantara. De kan også bygge en ny midtkonsoll mellom bøttesetene bak med integrert PC eller TV i, eller begge deler. Eller hva som helst annet du måtte komme på. Det vi ser her er for øvrig tilgjengelig til alle Cayenne-modellene.

Les mer på www.rinspeed.com

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!