Bilen får i utgangspunktet relativt moderate motorer, men vi utelukker ikke en kommende GTi-variant av i20. Siden taket ikke skråner så voldsomt nedover mot bakluka, kan det virke som om Hyundai har tatt hensyn til at også lengre personer skal sitte bak i i20. Foto: Automedia © © Automedia

Nyheter: Tokyo Motorshow 07

Hyundai har tydeligvis satt seg som mål å bli store, med mange oppdaterte modeller. Golf-konkurrenten i30 har imponert oss med flotte kjøreegenskaper, fin kvalitetsfølelse, gode løsninger og drivlinjer, og gode priser. Nå er det ikke lenge før den lille Atos-etterfølgeren i10 skal presenteres, og Getz-etterfølgeren i20 testes for fullt.

Klar til sommeren
Yaris- og Polo-konkurrenten i20 skal etter det vi kjenner til komme på markedet neste sommer. Den kommer først i femdørsvariant, men en mer sporty innrettet tredørsmodell kommer et halvt års tid etter.

Mer opplevelse
Både opplevelsen av bilen når du ser på den, sitter i den og kjører den skal bli mye bedre enn i Getz. Under panseret får i20 bensinmotorer fra 70 til 110 hk, og dieselmotorer på 88 og 110 hk.

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!