Nissan Round Box
Round Box-konseptet er en kompakt, åpen bil som skal gi mye moro og en spennende kjøreopplevelse for alle.
Designen er morsom, med en blanding av kurver og rette flater.
Det tredelte taket kan legges i bagasjerommet, så de fire om bord får nyte den frie luften. Setene er spesielle; en blanding av sofa og bøtteseter.
Fronten har visse drag fra Nissans nyeste modeller, men konseptbilen er nok et godt stykke fra produksjonsbåndet.
Åpningen i døra er et vindu, så de i bilen kan se asfalten suse forbi mens de kjører. Dermed skal bilen gi en stor fartsfølelse, uten at det trenger å gå fort.
En liten, turbomatet bensinmotor skal sette grei fart på bilen, men meningen med Round Box er at det skal oppleves som om du kjører fort, uten at du gjør det.
Instrumentpanelet er spesielt. Føreren og passasjerene har hver sin del av informasjons- og navigasjonssystemet, som kan samkjøres dersom passasjerene finner ut at de vil besøke en kafé.
RD/BX er en forkortelse for Round Box. Navnet er logisk; bare se på designen.
Konseptbilen virker velbygd, og vi liker det vi ser. Vinduet ved gulvet er også en morsom idé.
Round Box er bygd for å være trygg, og for å gi en morsom og spennende opplevelse uten at du er i fare.
Selv om de ytre målene er kompakte, skal bilen være rommelig for fire. Men Nissan har lagt stor vekt på at setene skal plasseres og utformes slik at alle kan snakke med hverandre, selv når du kjører uten tak.
Rund boks; kurver og kanter i skjønn forening.
Hullene i setene skal også visstnok bidra til at de i bilen føler seg mer knyttet til hverandre, ifølge Nissan.
Nisjebiler er tingen for framtiden, men vi er ikke helt overbeviste om at markedet er klar for Round Box.
Denne saken ble første gang publisert 18/10 2007, og sist oppdatert 04/05 2017.
Les også
Les alt om: