Brabus Bullit
Den 6,3 liter store biturbomatede V12´en har 730 hk. Det er godt gjort å få plass til den under C-Klasse-panseret.
Selv om Brabus hevder Bullit har fåreklær, skiller den seg fra de vanlige C-Klassene.
Bullit har åpen front for mer kjøling, bredere skjermer for å gi plass til 19-tommerne, og nye sideskjørt som skal lede luften perfekt langs sidene.
Hekken er også ombygd, for å gi de rette aerodynamiske egenskapene i høy fart.
Interiøret er fullstappet, samtidig som Brabus har gitt det en mer sportslig snert med store mengder karbonfiber og et par dype og støttende seter.
Hver motor bygges for hånd, og V12´en sender C-Klasse fint til sperra på 350 km/t.
Med tunerens nye understell skal Bullit både takle den store og tunge motoren i snuta, den skal være komfortabel ved dagligdags kjøring, og samtidig være svært underholdende når du har lyst til å leke litt.
Det frittpustende eksosanlegget skal slippe ut mye godlyd. Og for de som måtte lure: Bullit er bygd for å være snill mot miljøet og lommeboka ved vanlig kjøring, og tilfredsstiller utslippskravene.
Den lille, tredelte hekkvingen er lagd av karbonfiber. Og vindtunneltesting skal ha gitt bilen optimale egenskaper i høy fart.
Det er ikke alle C-Klasse-eiere som kan skryte på seg en V12-logo på innstegslistene.
De nye forsetene har skall av karbonfiber, og skal sørge for å holde kroppene godt på plass når de fysiske grensene utfordres.
Denne saken ble første gang publisert 11/09 2007, og sist oppdatert 04/05 2017.
Les også
Les alt om: