Den kommende BMW M3 har de fleste elementene på plass for å kunne bli en ordentlig artig bil. For det første har jo BMWs M-modeller en tradisjon for å være moro på boks.

MER: GJØR BMW TØFFERE
MER: RACING FOR FAMILIEN

For det andre, har BMW M3 svært sterke konkurrenter, noe som gjør at de ikke har råd til å tulle når de lanserer en ny modell.

Og for det tredje har bilen en fireliters V8 - som er en kappet versjon av M5s fantastiske V10 - på 420 hk ved 8300 o/min. Denne motoren er mer kompakt enn M3s tidligere rekkeseksere, noe som har gitt ingeniørene muligheten til å få plassert motoren og vekten nærmere bilens sentrum. Og det hele er pakket inn i en avansert og etter sigende gjennomarbeidet pakke.

Kjapp og sint
Den nye M3, som skal presenteres for publikum på høstens Frankfurt-utstilling, kommer både som coupé, sedan, stasjonsvogn og ståltak-cabriolet.

Våre spionfotografer har nå kommet over ståltak-cabrioleten på test, der den kjøres den ene harde runden etter den andre på Nürburgring.

SE BILDENE HER

Regn med at den åpne bilen gjør 0-100 km/t på litt over fem sekunder, og toppfarten er på sedvanlig, tysk vis begrenset til 250 km/t.

Den blir tilgjengelig med en sekstrinns manuellkasse eller en sjutrinns halvautomat, og utseendemessig får den selvsagt de vanlige M-detaljene som aggressiv front, fire eksosutblås, brede skjermer med lufteslisser og et knippe M-logoer.

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!